tisdag 4 januari 2011

Skisser och Inspiration

Ibland kan det kännas som man kör fast, och det verkar inte hjälpa hur man än gör för att få en idé. Då kan det vara bra att använda sig av en skiss som vägledning. Vill man, så kan man givetvis göra precis som skissen säger, men man kan lika gärna bara låna element från det.
I vilket fall som helst, är det trevligt om man tackar för skissen man lånat. Det är klart att det kan innebära lite extraarbete om man skall komma ihåg allt, men en liten notering kanske man klarar av. Jag skulle i alla fall bli glad om jag lyckades skapa fina inspirationsskisser och fick en länk tillbaka till mig :-).

Om du söker efter inspiration till något kort, kan du kolla hos Kortskissen.

När jag sökte vidare, fick jag fram WebMosterHelenes skisser. Hon har gjort en blogg med bara mallar för oss att tolka ifrån!
Det tycker jag är avancerat!

1 kommentarer:

Snabbscrapparen sa...

Wow! Tack! Lade genast till hennes sida som en favorit. Tack för senast! Kram.

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar :-).
Thanx 4 leaving a comment :-).