onsdag 19 januari 2011

Rapport från middagsbordet

Sambon min, är i fin form. Han har ingen som helst övervikt, fastän han äter godis, kolhydrater och annat smått och gott. Varje dag! Men å andra sidan, så har han ett tungt arbete som hjälper honom att förbränna fett. Därtill cyklar han till och från arbetet varje dag. (Kanske har det faktum att han är av den smala sorten, också något med det att göra :-)...)

Så även om han inte "behöver" äta den kost jag nu väljer att äta, så äter han den med god min. Och han tycker att det är gott. Riktigt gott!
Det gör att man vill fortsätta experimentera med middagarna framöver också :-).

Idag gjorde jag t ex en måltid, bestående av stekt bacon, grönsakspuré, mini-plommontomater, keso, och tsatsiki.
Jag började med att steka till frysta morötter, blomkål och broccoli. Sen kom jag på att jag kunde hälla lite grädde i den djupa teflonpannan och låta den koka tillsammans med grönsakerna. När jag såg att grädden inte sjönk in, beslutade jag mig för att mixa dem i en blender. Och det var nog det bästa jag kunde gjort, för JÖSSES, så gott det blev!

3 kommentarer:

Frideborg sa...

Hej igeeeen !

Vad är det för diet? Jag behöver minsann både gå ner i vikt och få ned blodsocker.
Dessutom har jag gått upp 2 kg sen jag sluta röka för 21 veckor sen...

Kram Marina

Sandra sa...

Visst är det inte helt rättvist när mannen i ens liv kan äta nästan vad-som-helst-utan-att-gå-upp-i-vikt.... Min e likadan, fast han både tränar och jobbar (i vanliga fall) som brevbärare.
Den måltiden lät riktigt god!
Lycka till med fler goda middagar och luncher :)
S

Snabbscrapparen sa...

Kul att du hittar goda recept! Ta det lungt med morötterna bara, de är lika illa som potatis. På jobbet diskuteras det hett om mat. Just nu är det och vädret de hetaste samtalsämnena. Tack för bröd tipset, ska bli spännade att höra vad du tyckte om det. Kram.

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar :-).
Thanx 4 leaving a comment :-).