fredag 4 februari 2011

Månadstävling hos Scrap & Hobby

Hej på er allihop!
Idag är det fredagen den 4 februari och imorgon, ja imorgon börjar något riktigt roligt på TV. Det hoppas jag i alla fall. För det är då Melodifestivalen sätter igång.

Den här gången är det min tur att hålla i månadstävlingen hos Scrap & Hobby, och därför har jag valt just "melodifestivalen" som tema på februaris månadstävling. För att hamna i rätt stämning, kan du tänka glitter o glamour, musik, sång, glädje, fest och party.

Du kan göra precis vad för slags alster du vill i denna tävling (Kolla bara in min medinspiratör Mims underbara skjort-/frack-burk!!!). Det kan vara en layout, ett kort, en tag, en burk, en ask eller något helt annat. Det viktiga är dock att DET SKALL RYKA Melodifestival om det.

Detta skall finnas med på ditt bidrag:
  • wellpapp
  • knappar
  • snöre
  • färgen rosa
  • rosor

Du får gärna:
  • anspela på någon artist eller låttitel (referera till artist och gärna år i din kommentar så att det blir så tydligt som möjligt)
  • ge uttryck för din kärlek eller ditt hat till detta folk-evenemang
  • bara passa på att blinga till ditt alster som aldrig förr med t ex fjädrar och boa Very Happy .

Har du någon förhandsfavorit i år?
Jag vet ju i alla fall att jag kommer att sitta bänkad framför teven på lördagarna mellan den 5 - 26 februari. Jag har längtat efter att se f d Idol-Daniel Karlsson i tv-rutan ända sedan han så snopet inte röstades vidare 2007. Äntligen kommer han tillbaka, som the Moniker! Jag föll framförallt för hans ljuva stämma i t ex följande videor på YouTube. Lyssna gärna på hans tolkning av Unchained Melody.


Är det dags för hans revanch, eller börjar vi nynna till en annan tuggummipopsång?


Här kommer lite inspiration:

En av förra årets stora hits var ju Eric Saades "Manboy" - och efter att ha sett Eric med hatt, tyckte jag att den här ärtiga lilla tjejen (en ny Miss Anya från Hat's off-kollektionen) kunde passa bra som partner till  honom :-).... Och som ni ser - undrar hon var hennes s k ManBoy håller hus :-).



GÅ TILL SCRAP & HOBBYS BLOGG FÖR ATT TÄVLA!


LYCKA TILL!!!

...

PSSST!
Kom tillbaka vid sju-tiden, för då visar jag mitt alster från TGFs FFF - och du har en chans att vinna en stämpel!

1 kommentarer:

Pysselpinglan sa...

Tack för en urkul utmaning ! Hur blev det med the Moniker, levde han upp till dina förväntningar ?? Jag visste inte att han skulle vara med men tycker att det var synd att han inte gick till final, tyckte låter var trallvänlig och lite nytänkande ... Bästa låten hittills tror jag..

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar :-).
Thanx 4 leaving a comment :-).