söndag 31 juli 2011

Jämförelse mellan Bian och Cinchen

Jösses...
Jag vet inte om jag skall vara glad eller ledsen för att ha sett det här inlägget...
Kolla bara så spiralerna inte blir runda - utan äggformade!


Skall det vara så?
Är det personen i fråga som gör fel, eller är det så här man skall vänta sig att resultatet bli?

Finns det någon som har erfarenhet av cinchmaskinen kontra bian?

För i den här videon går ju allt som en dans... :-).



Och här kommer version två av cinch-maskinen :-).


Här är en video som - kanske på ett mer nyanserat sätt - förklarar för- och nackdelarna med båda bindningsmaskinerna :). Vi får tacka Terés för länken :-).


Här är en video till, som visar på likheterna och skillnaderna mellan de två Cinch-versionerna. Det lutar ju helt klart åt version 2 för min del....:-).
Sicken tur att jag inte varit så himla snabb med att beställa den första :-).


3 kommentarer:

Angelica sa...

Damen i fråga hade nog redan innan bestämt sig för att BIA:n är bättre. Jag hade inga som helst problem att få en rund inbindning. Man kan själv bestämma hur många hål man vill ha och det är inga problem att göra färre och endå få dom centrerade. Jag är jättenöjd med min Cinch, har å andra sidan aldrig ens testat en BIA så jag har inget att jämföra med.
Min enda invändning mot cinchen är att det borde framgå i instruktionerna som följer med att man måste hålslå en hel massa skräppapper innan man har fått bort all olja som den är inoljad med från fabrik.

Terés sa...

http://www.youtube.com/watch?v=v2rDfEJBcKE&feature=related Här är en mer nyanserad jämförelse... Jag har BIAn och är jättenöjd med den men runda hål är ju himla snyggt!

Kram

SusanLotus sa...

Jag tyckte nog också att det verkade som att damen med BIA´n verkade vilja få Cinchen att framstå som dålig. Jag har ingen av dem men lutar nog åt att köpa en Cinch i framtiden...
Ha det bra i solen!

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar :-).
Thanx 4 leaving a comment :-).