måndag 5 december 2011

EN VILD(A) GOD JUL-TAVLA

Här är en god jul-tavla med stämplar från Vilda Stamps.


Jag är inte riktigt på färgläggningshumör nuförtiden, varför jag oftast väljer att låta huvudmotivet vara enfärgat. Oftast nöjer jag mig med lite distressfärg runt om motivet. 


Men den lilla tomten som läser i en stor bok, kunde jag ju bara inte låta vara ofärgad... Så lite färg fick det allt bli på detta alster :-).

Den här sköna god jul-texten har jag använt på många alster. Jag får helt enkelt inte nog utav den :-).
Wellpappen i bakgrunden tycker jag ger alstret den tyngd och den karaktär som den behöver. Jag är inte så mycket för puttinuttigt och rosa. Näe, tacka vet jag ruffiga färger som brun, svart och grön :-).


Jag har också spexat till det hela med lite garntofsar längst ned på "tavlan". 


MATERIAL SOM JAG ANVÄNT:
Tomte läser önskelista v365
Tomte läser bok - från ett hemligt kit (här är en större tomte)
God jul - stor - v195
Vykort till tomten - från ett hemligt kit

Doily Lace-liknande cirkelstansmall - FLOWER - Marianne Design
Timpans konstansmall PINECONE
Vita snurrblommor
Kottar 
Röda halvpärlor
Stickles 
Wide eyelets - varm metall

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar :-).
Thanx 4 leaving a comment :-).