tisdag 5 juni 2012

JAG ÄLSKAR MUSIK

Bilden är tagen 1996, det är ju 16 år sedan (skrivet år 2012). Well. Och det syns.
Det var min finska väninna och jag som tog en promenad i Hjällbo för att hitta en bra plats att fotografera på. Svart-vitt var dagens tema. Och faktum är att jag tycker bäst om svart-vitt.

Jag var på Trollhättanträffen hos Anna och Milo Lilja, och Vilda Stamps-Ulrika gav mig i uppdrag att göra något med Vilda Stamps nya stämplar, och så här blev det.



Jag bara älskar det fina musikhörnet och den runda fina instrumentsamlingen. (Hörnet är inte fy skam det heller)

Här är hörnet (v602), som jag valt att stämpla rätt på kraft-papperet. Jag har också splattat dit några fläckar med svart distress stain-flaska.


Och här är den runda fina instrumentstämpeln, och se så fint den lyfter tack vare fläcken inunder.


Inget alster är fullständigt utan lite wellpapp, och det ser du bevis på med utstansade etikett-hållaren här ovanför.

Jag har också valt att dekorera layouten på ett sparsamt sätt med washi tape, tissue tape och paper tape. Ett rött wellpapphjärta som jag stansat ut för typ hundra år sedan lyfter fint från bakgrunden :-).


Här ser du den fina hörnstämpeln.


Och här är en närbild på de fräcka detaljerna.


1 kommentarer:

Frideborg sa...

Underbar LO! Svartvitt ja det har en viss känsla och att man sen kan hotta upp det. Söt du var på bilden.
Kram

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar :-).
Thanx 4 leaving a comment :-).