söndag 23 september 2012

3 ST 40-ÅRSKORT

Jag skulle på fest där fyra personer firade att de alla fyllde 40 år samma år.
Jag kände tre av dem, så det var ju ett fint tillfälle att göra grattiskort till dem.


Jag bestämde mig för att göra dem rätt så snarlika, och eftersom jag var i stencil- och spraystimmet, ville jag testa en ny sak... nämligen att göra en egen mask med hjälp av sifferstansmallar...
Därtill ville jag göra dem lite eleganta, varför jag gjorde en form av uppfläkt ram på dem alla. Jag tog dock hänsyn till deras favoritfärger (åtminstone vad jag trodde var deras favoritfärger)...


Jag pyntade på med stora och små rosor...


Och eftersom två av papperena jag valde till framsidan var enkelsidiga, valde jag att limma på en snygg baksida på dem innan jag skar upp den på diagonalen...


 
Det var faktiskt riktigt kul att se två av korten liggandes på köksbordet, så här 2-3 månader efter festen, hos två av dem som firades denna dag.

3 kommentarer:

Cattiegirl sa...

Wow!!! Suuperläckra! :-))))
Kram
Cattie

Emelie sa...

Riktigt snygga!!

Marita Johansson sa...

supersnygga alla 3

Kraaaaaam

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar :-).
Thanx 4 leaving a comment :-).