fredag 14 september 2012

EN LITEN AFFIRMATIONSJOURNAL - DEL 1

Jag fann en hög med små anteckningsböcker i en plastback här hemma. Jag kom på att jag köpt dem billigt för några år sedan, med avsikt att altra dem och ge bort i present. Nåja. Det är inte alltid det blir som man tänkt...
Papperena är av lite tjockare kvalitet, vilket passar mig alldeles utmärkt, även om det ser ut att vara en helt vanlig  kinabok, fast med omslag... Sidorna är linjerade.


Sidorna är linjerade, så det finns goda möjligheter att föra journal, om man så vill.



Och eftersom jag gillar att spraya och kladda och kleta med stämplar, masker m m, lät jag den ena idén ta mig vidare till nästa... och vips, så hade jag fått den galna idén att göra en liten bok, fylld med kloka ord, fina uttryck och citat och ordspråk jag fastnat för längs livets väg.

Jag kommer att visa upp boken, med ambitionen att visa ett uppslag om dagen, och när året är slut, hoppas jag på att ha fått med en hel del olika uppslag till hur man kan kladda och kleta bäst man vill :-). Boken kommer troligtvis att ha olika inriktningar, vartefter jag vågar mig på nya tekniker. Den första delen kommer säkerligen att bestå av bara spray, stenciler och stämplar. Till saken hör, att jag gjort de 24 första uppläggen under augusti månad 2012.
Den andra delen hoppas jag på att kunna föra in lite mer struktursaker, som texturpasta, stenfärg, gesso m m. Sen får vi se var jag hamnar efter det... Det gäller ju att söka sig till ny inspiration hela tiden... för att inte stagnera :-).

Ni kommer att se vissa stämplar på flera av uppläggen. Det var väl som så att jag ville göra det lätt för mig när jag ändå höll på... Det är stämplar jag samlat på mig genom åren. Sprayfärgerna kommer alla från Ranger, både Tim Holtz distressfärger, Adirondacks Color wash-färger och Dyan Reaverleys Dylusions-färger.

Det första uppslaget säger att man inte skall ändra sig för någon annan - och alltid tro på sig själv. Change for no one and believe in who you are.

Jag har använt mig av en liten tegelstenväggmask från Crafter's workshop, Timpans filmstrip-stämpel (testa gärna Vilda stamps-filmstripstämplar :-)...), en fräck halloweenstämpel från Inkadinkado, en rutmönsterstämpel, en häxstämpel från Inkadinkado, en kaffekoppsavtryckstämpel (Stampers anonymous) från Tim Holtz och själva textstämpeln från Dylusions.

Många av varorna har jag köpt hos Scrap & Hobby, som numera finns i Gråbo.


Jag har börjat med att spraya tegelväggen med en rosa färg, lite slarvigt över båda sidorna. Sen ser det ut som att jag använt någon annan mask för att få det gröna mönstret som sprider sig över båda sidorna, men i dagsläget minns jag tyvärr inte vad jag använt.

Filmstripstämpeln kom nog före halloweenstämpeln i hörnet, och i den bästa av världar, hade jag kanske tänkt mig för var jag placerade filmstripen, men eftersom jag skall vara trogen själva uttrycket, att jag inte ändrar mig... så får det vara så här :-).


Häxan, tillsammans med flera fina häxmotiv, finner du i ett underbart stämpelset från Inkadinkado, vid namn Witches.

2 kommentarer:

kortmakeri och känslor sa...

Superläckert, mitt nästa projekt är just en artjournalingbok men jag har tänkt göra ett album med mina foton från Nepal. Jag måste bara ge mig råd att köpa allt jag vill ha till det... bla dylosionsfärgerna.

Ciza Patricia sa...

Det ska bli jättekul att se dina alster. De blir så fräcka. :)
Denna var jätteläcker! Och det blev en extra touch att linjerna från boken är med. :)

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar :-).
Thanx 4 leaving a comment :-).