onsdag 30 januari 2013

ENGELSKA FLAGGAN - UNION JACK

Nu när jag kommit igång med torrembossingen på allvar (mer om det under några inlägg i februari och mars :-)....) - så tänkte jag prova på mina roliga torrembossingkuvert från Darice, Xcut m fl.

Först ut är den engelska flaggan - Union Jack - som jag tänkte göra i brunt...

Jag måste ju säga att det torrembossade resultatet är sååå mycket bättre än själva kuvertets utsida... Det blir finfina extradetaljer som man inte ser på kuvertets bild. (Den här flaggan ingår i serien Portobello Road)




Och även om den präglar så pass bra att papperet spricker, är jag nöjd. Hellre det än att det knappt blir någon effekt :-(! (Jag har använt ett vitt core'dinations-papper)


 Jag började först att dra in brun distressfärg på de upphöjda delarna... kom sen på att jag skulle ju spraya med distressfärger (vattenbaserade), vilket skulle få den mörka bruna färgen att flyta ut... Så det var ju bara till att dra på med vattenfast dyna istället.
Archival ink-dynorna är superba till detta ändamål :). Den här gången valde jag Coffee.


Sen letade jag fram en sprayflaska med någon ljus färg... I det här fallet tänkte jag att jag skulle ha just scattered straw - som jag blandat till själv i en mini mister...


 Men jag borde kanske valt antique linen istället, då jag tycker att den här drar lite för mycket åt det gula hållet... 
Well, well... 
"Gör om och gör rätt", eller "make it work!"
Tänka tänka...





0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar :-).
Thanx 4 leaving a comment :-).