tisdag 5 mars 2013

DU ÄR VÄRD DIN VIKT I GULD

Äntligen kom det en skön damstämpel som skall väga sig. Och inte nog med det... Det kom också käcka vikt-iga stämplar som man kan matcha till kort, layouter m m :-).

Jag började med att spraya en vit tag med starka färger och sedan göra en s k ghosting-teknik med hjälp av en stencil, vatten och en servett. Ghosting skulle kunna översättas till blekning - även om det inte är den ordagranna betydelsen, helt enkelt för att vattnet bleker ned färgstyrkan.


 Så här ser tagen ut i sin helhet.


Jag har dragit på vit akrylfärg över en annan stencil med textmönster och bullat upp det med min embossingfön. Jag har också stämplat med några kugghjulsstämplar från Vilda Stamps.



Sen tyckte jag att det kunde vara kul att få med uttrycket Du är värd din vikt i guld på en eftersläntar-tag :-).

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar :-).
Thanx 4 leaving a comment :-).